Tüketim kültürü ve kapitalizmden ziyadesiyle kıllanan ve bu kültürün mesajlarını bozarak, onları ‘inayetle vaftiz eden’, kâr amacı gütmeyen, okurları ile ‘var olan’ politik dergi; nâm-ı diğer ‘reklam avcıları’. Adbusters Kanada’nın Vancouver kentinde Kalle Lane ve Bill Schmalz tarafından kurulmuş. 120 bin tirajı olan Adbusters Medya Vakfı, ‘Buy Nothing Day’- ‘Hiçbirşey Almama Günü’nün mucidi olduğu kadar, ‘TV Turn-off Week’- ‘Kapalı Televizyon Haftası’nın da sponsorlarından. (Bkz; Hiçbirşey Almama Günü)
Onlar kendilerini kısaca şöyle anlatıyorlar: “Bizler bilgi çağında yeni bir sosyal hareket yaratmak için bir araya gelmiş sanatçı, aktivist, yazar, öğrenci, eğitimci ve girişimcilerden oluşan küresel bir camiayız…”
Bir de ‘blackspot’ adlı özel ayakkabıları var ki, pek nadide. Lastik atıklardan ve organik malzemeden üretilen ‘blackspot’un marka kısmı boş, istediğinizi yazabilirsiniz. Bu arada ayakkabılar Portekizli bir sendika tarafından üretiliyor. Fransa, İsveç, Norveç ve Japonya’da da kardeş örgütleri var.1
Tan Morgül

- www.adbusters.org